Aftellen is begonnen - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Marit Keizerswaard - WaarBenJij.nu Aftellen is begonnen - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Marit Keizerswaard - WaarBenJij.nu

Aftellen is begonnen

Blijf op de hoogte en volg Marit

08 November 2012 | Curaçao, Willemstad

Ja, het aftellen is begonnen. Laatste maand is in gegaan. Het gaat nu zo snel. Nog maar een week in dit appartement, dan moet ik weer verhuizen voor 4 dagen naar Veeris, en dan nog maar een week bij Gerben en Annet en dan zijn papa en mama er al. Een week later vertrek ik al naar huis! Ik sta nog steeds achter mijn keus naar huis te gaan. Maar ik vind het wel echt heel jammer. Ik merk echt dat ik al een beetje afscheid aan het nemen ben, en dat vind ik moeilijk. Ik ga een hoop dingen missen. Niet zo zeer aan het eiland zelf (ook wel natuurlijk) maar vooral ook aan het leventje wat ik opgebouwd heb. De vrijheid en zelfstandigheid die ik hier heb. Het ritme. En ergens vind ik het ook wel heel jammer geen oud en nieuw meer op het strand te kunnen vieren haha! We gaan wel nog de laatste zondag sinterklaas vieren op het strand. Leuk!

Verder heb ik een leuk weekend gehad. Zaterdag in de ochtend wezen shoppen met Christa in de stad. Alleen hele leuke laarsjes gekocht! Alvast voor in Nederland. Daarna zijn we naar de aloë vera plantage gegaan. Daar was een opendag + kerstmarkt wat wij van te voren niet wisten. Was super leuk. Ik heb me weer (onzin) producten aan laten smeren, maar ja dat vind ik ook altijd wel leuk. Nieuwe smeersels uit proberen! Verder was het heel bijzonder om met 33 graden en strak blauwe lucht op een kerstmarkt te lopen haha. Maar wel super leuk. Het was echt een markt waarvan alles met de hand gemaakt word. Ook best wel duur allemaal. Maar ik kon het niet laten een heel leuk sneeuwpoppetje te laten staan. Gemaakt van zee egels en schelpjes. Ik zal een foto bijvoegen!
Daarna zijn we nog naar de sint joris baai geweest. Een baai waar heel veel troep aanspoelt. Je kunt er ook niet op het strand liggen of zwemmen. Maar het was wel leuk even geweest te zijn. Lekker weer foto’s kunnen maken. Daarna is Christa nog bij mij blijven eten. Al met al weer een top dag. Christa en ik kunnen het heel goed met elkaar vinden. Echt fijn is dat.

Zondagochtend heb ik Else opgehaald en ben ik naar de Bida nobo kerk geweest. Dat is een evangelische kerk. We waren met zijn tweeën, maar we kwamen daar nog 5 andere tegen van ons ‘vrienden’ groepje. Dus was wel gezellig. De diensten worden gehouden in een bioscoop. Met als groot voordeel dat je heel relaxt zit en er een airco is. Een nadeel was (vond ik) dat de dienst twee uur duurde! Pff… als je mij een beetje kent snap je dat ik dat veeeel te lang vond haha.
Na de dienst ben ik snel naar huis gereden en heb ik mijn zwemspullen gehaald. Met z’n alle zijn we naar de knip geweest. Een strand bij westpunt. Lekker in de zon gelegen en gezwommen. Heerlijk was dat! Vervolgens nog met 4 andere meiden bij Veeris (huis van Christa en Maritha) pizza gegeten en een film gekeken. Lekker meiden avond! Toen de eerste film afgelopen was, besloten we er nog een te kijken. Uiteindelijk was ik kwart over 1 ’s nachts thuis haha! Maar het was een super dag!

Maandag begon dan mijn eerste werkdag. En het ging super goed. Echt heel fijn. Eerst de kinderen van school gehaald en thuis gegeten. Toen geholpen met huiswerk van de kinderen en lekker gezwommen in het zwembad wat zij hebben. Niet een echt zwembad hoor, maar zo’n opblaas ding alleen dan heel groot. Heerlijk was dat! Helaas scheen alleen de zon niet. En toen ik er uit ging en gedoucht was, scheen de zon weer de rest van de dag! Maar ja, ik ging maar niet opnieuw zwemmen en douchen. Maar een prima dag dus.
In de avond ben ik maar OPNIEUW begonnen aan mijn fotoboek van Curaçao. Het boek wat ik (zo goed als) af had… wilde niet meer openen. Na wat heen en weer gemail met de kruidvat was de conclusie dat ik toch echt opnieuw moet beginnen. Echt SUPER balen. Want dan word het nooit meer zoals je het eerst was. En daarbij was ik zal zo ver. Maar goed, ik vind het wel leuk om te doen. Dus ik probeer maar gewoon vrolijk weer opnieuw te beginnen.
Dinsdag heb ik mij echt een beetje zitten vervelen. Ik was ook niet helemaal lekker, moe, misselijk gewoon een beetje raar van binnen. Gek dagje. Maar wel lekker de hele dag series gekeken.

Woensdag was mijn lieve opa jarig. 80 jaar, wat een mooie leeftijd. Ik heb hem opgebeld. Hij was helemaal blij. Leuk hoor! Verder heb ik ook weer gewerkt. Prima dag gehad. Ik moest eerste de kinderen ophalen, en later heen en weer rijden naar het zwemmen, tennis en weer terug. Maar auto rijden is nog steeds mijn hobby dus dat ging prima!
Vanuit mijn werk ben ik door gegaan naar de bijbel studie. Bij jullie was het dankdag, maar dat kennen ze niet hier.

Zaterdag ga ik naar blof. Ik ben heel benieuwd, maar ik heb er onwijs veel zin in.

Verder komt hier binnenkort sinterklaas ook aan op het eiland. Ik weet eigenlijk niet wanneer. Maar zal wel snel zijn. Wat mij opvalt is dat je verder in de winkels en zo bijna niks van sinterklaas ziet, maar wel heeeeel veel kerstspullen. Van de week was ik in een winkel waar het hele plafond bedenkt was met kerstlichtjes, er stonden bomen en weet ik het wat allemaal. Grappig om te zien. En ook wel leuk om in je zomerjurkje tussen de kerstspullen te snuffelen.

O ja, gister was ik nog even naar de dierentuin, dat zit naast de tennis. En wat kwam ik daar tegen? EEN RAT! BAH BAH BAH. Haha ik ben echt bang voor ratten. Maar ik heb er wel een foto van gemaakt.

Wat ik ook zo grappig vond (en eigen heel logisch) de zwemles is hier uiteraard ook altijd buiten. Je hebt hier geen overdekte zwembaden. Dus ik kon lekker mee kijken bij de les.

Bij jullie ook alles nog goed? Ik begin mij toch wel steeds meer te beseffen dat ik straks in een koud nat land terecht kom. Dus ik ga nog maar veen flink genieten van het mooie weer hier. Lekker naar het strand zo meteen!

Liefs X

  • 08 November 2012 - 15:38

    Sandra:

    Wat een rare gewaarwoording met zulke temperaturen op een kerstmarkt lopen!Dan zit je toch niet in die sfeer of wel?
    Heerlijke verhalen weer om te lezen!
    Geniet er inderdaad nog maar even van, voor je het weet sta je weer in regen, wind en kou. File's, lange rijen bij de kassa's en vooral allles moet weer snel,snel,snel....
    lfs van ons allemaal

  • 08 November 2012 - 15:42

    Saar:

    Woooow Marit de laatste maand alweer !!! Tijd is inderdaad egt voorbij gevlogen volgens mij..
    En wat mega raar om daar kerst / Sinterklaas sferen te ervaren.. Hahaha! Kan ik me niet voorstellen.. De maanden november / december op het strand :P hihii!
    Ook leuk om te lezen dat je zulke leuke contacten heb gelegd :)! Dat scheelt al zoveel..
    En heeft je nieuwe auto je nog niet in de steek gelaten ;)?!! En niet eng om met die kinderen te rijden??!

    Nou je bent egt een kanjer hoor!! Geniet nog maa heeeeeel erg van je laatste weekjes zon, zee, strand, gezelligheid & vrijheid !! Voor je het weet leef je weer op agenda en ouders die willen weten waar je uithangt en waarom je dingen doet enzo ;P hahahaha


    Dikke knuffel xxxxx

  • 08 November 2012 - 16:23

    Mama:


    Nou hier is het aftellen ook begonnen hoor maar dan wel andersom!! om naar Curaçao te gaan..
    Nog ruim twee weken we hebben erg veel zin je weer te zien en te knuffelen;) daarnaast ook in wat warmte, een mooi eiland, en al die leuke contacten eens te gaan ontmoeten.
    Mooie foto's!!
    Geniet met volle teugen voor je het weet sta je weer op Nederlandse bodem.

    XXX

  • 08 November 2012 - 16:56

    Tante Marga:

    Lieve Marit,

    Fijn te horen, dat je die laatste weken nog zo geniet.
    Blijf het maar flink doen en veel plezier als papa en mama komen!
    Kun je mooi als reisgids functioneren, je bent tenslotte van alle markten thuis.
    Zelfs van kerstmarkten:). Bijzondere ervaring hoor!
    Neem je op de terugweg een beetje zon mee, want daar verlang ik enorm naar!!!!!!
    Tot in december, dikke kus tante Marga

  • 08 November 2012 - 21:29

    Mirjam:

    Weer helemaal leuk om je verhaal te lezen! Kerstmarkt in zomerjurkje, lekker naar het strand, Sint vieren in het mooie weer ! Geniet we maar lekker van, hier kil , hier en daar nattig, wel Sint en Kerst in de winkels, maar echt Hollands .... Maar heeft ook z'n charme's, we zitten nu met een bakje koffie, kaarsjes aan en Lau en Frank Expedition Robbinson kijken, dekentje op de bank..... Geniet van je laatste periode daar, voor je het weet zit je ook weer in je koltrui in het koude Nederland !!

  • 08 November 2012 - 22:35

    Esther:

    Dag zussie,

    Wat een gekte allemaal, kerst en Sinterklaas in je zomerjurkje..
    Oud en nieuw op het strand had mij ook wel wat geleken... Hahaha..

    Bereid je k eerdaags maar voor op het koude Nederland en geniet nog even heerlijk van het warme strand weer! Is het concert van Blof ook op net strand, zou wel super cool zij hè..

    Nou nog een kleine 4 weken...

    Liefs en een kus uit Soest

  • 11 November 2012 - 19:17

    Janneke:

    Hey Marit, wat leuk dat je zoveel mensen daar ontmoet heb en daar samen mee optrekt. Het ziet er gezellig uit. En wat goed van je dat je ondanks de tegenslagen toch gewoon doorzet! Echt super van je! Geniet lekker van je laatste maand, want voor je het weet is hij al weer voorbij.
    Groetjes vanuit Nederland met veel lampionen voor de deur :)

  • 12 November 2012 - 22:31

    Jenny:

    hey Marit,

    Mijn advies: adem elke minuut dubbel in, dan kan je er hier nog even van profiteren en na genieten. Wanneer ik je verhalen lees begrijp ik wel dat je het daar zal gaan missen. Je kan natuurlijk hier ook met oud en nieuw naar het almeerder strand, maar dat heeft iets minder charme, dus je zal het met je herinneringen moeten doen. Leuk om allemaal weer te lezen, je geniet ook nog van alle vrijheid en zelfstandigheid. Ga er nog effe lekker mee door , want de tijd gaat snel

    groetjes Jenny

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Curaçao, Willemstad

Curacao

30 Augustus vertrek ik dan naar Curacao!

Recente Reisverslagen:

05 December 2012

Ik ben weer thuis..

29 November 2012

Mijn ouders zijn aangekomen!

22 November 2012

Nog maar twee weken!

15 November 2012

Verhuizen!

08 November 2012

Aftellen is begonnen
Marit

Actief sinds 29 Mei 2012
Verslag gelezen: 519
Totaal aantal bezoekers 13485

Voorgaande reizen:

07 Juli 2015 - 06 Augustus 2015

Vrijwilligerswerk in Malawi

30 Augustus 2012 - 14 Februari 2013

Curacao

Landen bezocht: