Houd het ooit op met de tegenslagen? - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Marit Keizerswaard - WaarBenJij.nu Houd het ooit op met de tegenslagen? - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Marit Keizerswaard - WaarBenJij.nu

Houd het ooit op met de tegenslagen?

Blijf op de hoogte en volg Marit

01 November 2012 | Curaçao, Willemstad

Ja.. zo denk je dat het weer wat beter gaat, en zo heb je in eens weer twee tegenslagen erbij. Om te beginnen was ik super blij dat ik vorige week dinsdag mijn auto weer kon ophalen bij de garage. Het was enorm balen dat ik er weer hoge kosten aan kwijt was, maar hij reed weer. Dat vertelde ik jullie die week nog enthousiast. Maar zaterdag stond ik WEER stil langs de kant van de weg… verschrikkelijk! Een uur op de wegenwacht gewacht en alleen maar druk gemaakt om de hoge kosten die er waarschijnlijk WEER aan zitten te komen. Ik zal nu mijn auto WEER moeten laten maken, en dan zo snel mogelijk verkopen. Maar ik baal er echt enorm van. Het is zo veel geregel en gedoe! En een hoop geld… En dan de vraag krijg ik hem wel verkocht?

Een andere tegenslag was dat ik een mail heb gekregen van Bert en Leila dat ik niet meer nodig ben. Per direct. En dus valt er weer een inkomen weg, die ik nu juist zo hard nodig heb! Ik begrijp het wel heel goed hoor. Ze hebben er een goeie reden voor. Maar voor mij wel lastig.

En ja, ergens denk je dan wel even van: houd het ooit op met de tegenslagen? Ga ik nog een leuke paar laatste weken tegemoet? Of kijk ik straks terug op een moeilijke 3 maanden vol tegenslagen. Nou dat denk ik niet hoor. Op zo’n moment denk je dat wel even. Maar ondanks alles kan ik nog steeds zo ontzettend genieten van dit eiland. En dat is fantastisch.
Ook is er weer een pluspuntje bij gekomen. Het nieuwe gezin waar ik voor twee dagen werk heeft mij aangeboden hun auto te lenen tot ik weg ga. Ze hadden er één ‘over’. Super fijn zeg. Een auto die tenminste goed rijd, een goede radio, airco, deuren die automatisch opslaat gaan etc. En ook dat is fijn. Want het eiland is nou eenmaal niet super veilig. En ik heb nog altijd als ik bij het stoplicht sta en er mannen om mijn auto heen lopen een hartslag die toch wat tekeer gaat. Dus nu de deuren op slot zijn en de ramen dicht vanwege de airco, is toch wel heel fijn. Mijn eigen auto ga ik proberen zo snel mogelijk te verkopen. Hopelijk vang ik daar nog iets voor. Want dat kan ik nu wel gebruiken, nu ik hem weer moet repareren, huur moet betalen en minder inkomsten heb.

Ook heb ik inmiddels woonruimte voor de laatste twee weken. Ik kan vanaf maandag 17 november tot mijn vertrek bij Gerben en Annet wonen. Een heel leuk jong getrouwd stel uit onze kerk. Zij hebben een klein appartement met twee slaapkamers en twee badkamers. Één slaap kamer word dan dus de mijne + een eigen badkamer. Echt heel fijn! Zij hebben ook een zwembad die ze met alle andere delen. Het is een complex met meerdere appartementen en samen hebben ze een zwembad. Maar daar mag ik ook gebruik van gaan maken, dus dat is echt heel fijn. Maar ik moet hier wel de 15e uit, dus dat houd in dat ik nog een slaap plek voor die 4 nachten moet gaan vinden. Maar dat zal vast wel gaan lukken.

Er werd mij gezegd dat je alleen de eerste weken last had van muggen daarna ben je immuun. Nou, ik ben hier inmiddels al twee maanden en ik word er nog steeds gek van :(!

Verder ben ik deze week al begonnen in het nieuwe gezin. Samen met Marieta, en dat ging prima. Volgende week begin ik dus alleen. Ben benieuwd, maar ik zie het wel zitten. Vandaag was ik er ook, en om 18.00 werden we gebeld of we mee gingen uit eten. Nou, prima uiteraard! Dus wij met de kids naar het restaurant gereden en daar waren de ouders ook. Lekker gegeten. Dit was omdat Marieta vandaag voor het laatst was.

Ook heb ik deze week een monchoutaart gebakken. Daar had ik echt enorm veel zin in. En lekker dat hij was! Mmh!!

Verder heb ik eigenlijk niet zo veel te vertellen dan alleen dat ik echt ontzettend van mijn auto baal. En er gewoon tegen op zie hoe ik dat allemaal weer moet regelen :(

O ja, vorig weekend was wel een lekker weekend trouwens. Twee dagen strand! Heerlijk.
Morgen ben ik dus nu ineens vrij, en vrijdag ga ik Christa helpen op de Belissimaweg. Daar is het huis wat de crisisopvang word. Er moet nog een hoop geverfd worden dus ik ga helpen. Zaterdag ga ik lekker een dagje shoppen met Christa, en zondag hoop ik nog naar het strand te gaan. Volgend weekend staat concert van Blof op de planning met een groepje. Super leuk. Ik heb er zin in.

Hoewel ik nog steeds achter mijn keus sta om eerder terug te gaan, begin ik het al wel moeilijk te vinden. Toen vandaag weer heerlijk de zon scheen en ik over het eiland reed dacht ik echt: ‘dit is wel wat ik achter ga laten, en ook enorm zal gaan missen’.
Ik kijk er ook enorm naar uit dat mijn ouders komen. Kan ik ze lekker alles gaan laten zien! En dat is al over 3,5 week!

Liefs

Ps: Ik heb deze week weer geen foto's. Maar ik heb al wel een fotoboek gemaakt van alle foto's tot nu toe. Uiteraard komen deze weken daar ook nog bij, en dan kunnen jullie het straks allemaal bekijken!

  • 01 November 2012 - 02:11

    Jolanda :

    Marit, je bent een knapperd. Die auto komt straks weer zo goed als nieuw uit de garage en dan verkoop je m voor de koopprijs. Dat werk dat nu weg is is die ene dag toch? Gelukkig hb je die andere baan erbij. Top van je nieuwe kamer voor half november. Je kan dan pas n paar nachtjes bij iemand logeren. Geniet nog maar van t weer daar want regen en kou is geen hol aan en dan heb ik t nog niet eens over t weer in NL. Regel ze, komt goed. Dat kan jij. Liefs J

  • 01 November 2012 - 02:16

    Else:

    Hi meis,

    Kheb je verhaal gelezen. Vanaf de 15e t/m 16e ben ik op westpunt met m'n vriend.
    Je kunt in mijn kamer slapen en anders kun je de rest van de tijd bij mij slapen voor ongeveer 25 gulden per nacht. Kijk maar even, maar voel je welkom!

    Voor de rest gaan we een te gekke avond maken met Blof ennuuuh zeker nog paar keer flink stappen, voordat je vertrekt.

    We gaan je missen, maar gelukkig is het nog niet zover.

    Meis ik ben er voor je.

    Liefs Else

  • 01 November 2012 - 02:16

    Else:

    Hi meis,

    Kheb je verhaal gelezen. Vanaf de 15e t/m 16e ben ik op westpunt met m'n vriend.
    Je kunt in mijn kamer slapen en anders kun je de rest van de tijd bij mij slapen voor ongeveer 25 gulden per nacht. Kijk maar even, maar voel je welkom!

    Voor de rest gaan we een te gekke avond maken met Blof ennuuuh zeker nog paar keer flink stappen, voordat je vertrekt.

    We gaan je missen, maar gelukkig is het nog niet zover.

    Meis ik ben er voor je.

    Liefs Else

  • 01 November 2012 - 02:16

    Else:

    Hi meis,

    Kheb je verhaal gelezen. Vanaf de 15e t/m 16e ben ik op westpunt met m'n vriend.
    Je kunt in mijn kamer slapen en anders kun je de rest van de tijd bij mij slapen voor ongeveer 25 gulden per nacht. Kijk maar even, maar voel je welkom!

    Voor de rest gaan we een te gekke avond maken met Blof ennuuuh zeker nog paar keer flink stappen, voordat je vertrekt.

    We gaan je missen, maar gelukkig is het nog niet zover.

    Meis ik ben er voor je.

    Liefs Else

  • 01 November 2012 - 02:18

    Else:

    Haha er ging is mis met plaatsen, nou in ieder geval kun je het 3x lezen.hahah.x

  • 01 November 2012 - 08:11

    Japke:

    He Marit! Ik vind het superknap van je dat je ervoor blijft gaan!
    Ik had waarschijnlijk allang gedacht; laat allemaal maar zitten!
    Echt knap van je!!!
    Wel superbalen van je auto hoor, alweer!! Denk je het allemaal goed geregeld te hebben, krijg je dit telkens!
    Leuk dat je zoveel mensen kent!! Daardoor voel je je vast ook thuis daar!
    Blijf genieten, ondanks alles! Maar zo te lezen doe je dat wel!
    Liefs Japke

  • 01 November 2012 - 08:56

    Esther:

    Dag lieverd,

    Pfff.. Auto's!! Nog een paar weekjes en dan kun je weer lekker in de auto van paps en mams rijden! Of ga je zelf een auto kopen?

    Fijn om te horen dat je verder nog wel van het eiland geniet! Zou ik ook zeker nog even gaan doen, want hier begint de winter kou al te komen hoor!

    Een concert van Blof wat leuk! Ben jaloers, net als op die monchoutaart ;-)

    Kus

  • 01 November 2012 - 09:02

    Angela Sabel:

    He Marit!

    Wat een dubbel verhaal weer, maar gelukkig lees ik tussen de regels door een hoop leuke en positieve dingen! En je kan zeker trots op jezelf zijn, tegenslagen komen en gaan daar bij je en je lost ze allemaal op!! In je eentje daar ver weg. Ik vind het echt knap van je!
    Ik ben zeker benieuwd naar je fotoalbum dus als je terug bent snel afspreken bij Esther!!!

    Kop op, je kan het!! Geniet nog ff goed.

    Liefs Angela

  • 01 November 2012 - 12:01

    Tante Marga:

    Lieve Marit,

    Zeker dubbel allemaal.
    Die auto is flink balen, maar het is ook maar materiaal, toch?
    Al die mooie contacten, lieve mensen, mooi weer, je vrijheid, ervaringen neemt niemand je meer af!
    En er wacht nog 9 heerlijke dagen met papa en mama.
    Geniet er nog van, voor je het weet.................tis hier echt kil en nat:)

    Dikke kus tante Marga

  • 01 November 2012 - 13:26

    Joanne:

    Hey Marit! Natuurlijk is het balen van de auto.. Maar er zijn toch ook allemaal leuke dingen? Je titel klinkt wel een beetje dramatisch hoor.. Volgende keer weer een happy titel, althans dat hoop ik! Geniet van de laatste weekjes, de tijd zal voorbij vliegen. Xjo

  • 01 November 2012 - 19:14

    Tante Ineke:

    Hoi Marit,

    Wat een gedoe met de auto maar wat een aanbod om in zon prachtige auto met airco te mogen rijden.
    Tegenover teleurstellingen staan gelukkig ook verrassingen.Geniet van je laatste weken en tot...snel

    liefs T Ineke

  • 01 November 2012 - 20:08

    Rian:

    Haai!
    Ooooh die auto!! serieus! is toch niet normaal!
    Maar wel super fijn dat je nu een auto tot je beschikking hebt die het helemaal goed doet.
    Ook al is het 'maar' 2 dagen bij dat gezin, het klinkt wel als een fijne plek om je werk te doen.

    En een concert van blof! vet leuk! :)
    En lekker naar het strand heerlijk.

    Geniet er nog maar even van ja! haha
    voor je het weet kun je weer kastanjes rapen en kerst lichtjes ophangen tijdens een warme chocolade melk met slagroom.
    (ook lekker)

    Dikke knuffel!! xx

  • 01 November 2012 - 20:10

    Denise:

    Hee Marit,

    balen van je auto zeg! Gelukkig mag je die andere auto lenen.
    Ik hoop dat je je de laatste weken nog zal vermaken daar!

    Enne, hangen de foto's alweer ? ;-)

    X


  • 01 November 2012 - 20:10

    Denise:

    Hee Marit,

    balen van je auto zeg! Gelukkig mag je die andere auto lenen.
    Ik hoop dat je je de laatste weken nog zal vermaken daar!

    Enne, hangen de foto's alweer ? ;-)

    X


  • 01 November 2012 - 20:11

    Denise:

    Oeps!! Hij is een beetje heel vaak geplaatst :$

  • 01 November 2012 - 20:15

    Sandra:

    Tjeetje, valt allemaal tegen qua kosten..
    Je schrijft inderdaad erg dramatisch haha,maar kijk eens hoe je je staande houd! En ook de postieve dingen van je periode daar ziet, wat je gaat missen enz. Super knap van je..!!

    Fijn dat je weer een baantje hebt, zo zie je maar alles komt toch weer goed.

    Je zit ons lekker te maken met je heerlijke monchou taart....nou, die verwachten we wel een keer als je weer terug bent hoor. Dat begrijp je natuurlijk wel!

    lfs van ons allemaal! San

  • 01 November 2012 - 21:02

    Judith:

    Hai Marit, geniet van de laatste weekjes op het heerlijke eiland! En wat je al zegt, je zal het straks nog gaan missen. Neem de zon maar gewoon mee in je koffer, als dat past ;) Fijn dat je voor de laatste 2 weken nog een slaap plek hebt gevonden, klinkt goed een eigen badkamer en zwembad bij het appartement. X

  • 01 November 2012 - 21:02

    Erika:

    Ha die Marit. Ondanks al jouw ellende moet ik er enorm om lachen. De manier waarop je het schrijft is geweldig. Jouw tijd in Curaçao zou het echt goed doen op tv. Als je het verkoopt, zijn je geld problemen direct opgelost. Maar nu even serieus ( was ik al hoor ) ik vind dat je het goed oplost en dat je veel leert. Je zal er straks onwijs veel profijt van hebben. Lekker zelfstandig alles regelen in NL. Je ouders weten niet wat hen overkomt ;)
    Geniet maar lekker verder van alle leuke dingen, die er gelukkig ook zijn. Liefs uit Velserbroek XXX

  • 01 November 2012 - 21:51

    Joanne:

    Heyy Maritt... Wij gaan gezellig samen op roos passen, heerlijk om naar uit te kijken!!! Stuur je een beetje zon naar ons? Het is namelijk nu zooooo koud! Hopelijk snel een Happy verhaaltje, met allemaal spannende avonturen!!! XXXX

  • 02 November 2012 - 13:01

    Tante Anneke:

    HAI MARIT,

    HELAAS GAAT NIET ALLES IN HET LEVEN ZOALS WE WILLEN,MAAR GELUKKIG ZIE JE OOK POSITIEVE DINGEN VAN VRIENDSCHAP, DAT WEEGT ZWAARDER DAN MATRIELE TEGENSLAG
    PAPA EN MAMA KOMEN BIJNA,DAT IS NU WEL HEEL FIJN ........

    GROETJES TANTE ANNEKE EN OME GERRIT

  • 04 November 2012 - 19:33

    Jenny:

    Hey Marit.

    je kan straks trainingen gaan geven 'hoe ga je om met teleurstellingen' en wie weet is er vooral veel vraag naar bij mensen die met 2e hands-auto's rijden- (of stilstaan)???
    Hey super hoe je er doorheen slaat in je uppie!! Hoe is het in het nwe gezin? en als je tijd hebt wil ik nog wel een lesje cultuur of politiek?

    groejes Jenny

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Curaçao, Willemstad

Curacao

30 Augustus vertrek ik dan naar Curacao!

Recente Reisverslagen:

05 December 2012

Ik ben weer thuis..

29 November 2012

Mijn ouders zijn aangekomen!

22 November 2012

Nog maar twee weken!

15 November 2012

Verhuizen!

08 November 2012

Aftellen is begonnen
Marit

Actief sinds 29 Mei 2012
Verslag gelezen: 328
Totaal aantal bezoekers 13479

Voorgaande reizen:

07 Juli 2015 - 06 Augustus 2015

Vrijwilligerswerk in Malawi

30 Augustus 2012 - 14 Februari 2013

Curacao

Landen bezocht: