Mijn ouders zijn aangekomen! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Marit Keizerswaard - WaarBenJij.nu Mijn ouders zijn aangekomen! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Marit Keizerswaard - WaarBenJij.nu

Mijn ouders zijn aangekomen!

Blijf op de hoogte en volg Marit

29 November 2012 | Curaçao, Willemstad

Lieve allemaal,

Bijna aangekomen aan het laatste verhaal.. want volgende week komt de laatste als ik al weer in Nederland ben.

Maar eerst eens de afgelopen week door nemen… ik heb genoeg te vertellen!

Vorige week donderdag wilde ik lekker een dagje bij het zwembad hangen. Maar dat ging niet, het was bewolkt en regende. Uiteindelijk dus besloten naar Punda te gaan. Zul je altijd zien, toen ik daar aan kwam brak het helemaal open! Maar ik ben toch gebleven. De pondjesbrug was open, dus ik kon niet naar de overkant, wat wel nodig was. Het kan soms 5 of 10 minuten duren voor dat hij weer dicht gaat, maar soms ook gerust een uur! Dus ik besloot in elk geval mij zelf op een batido te trakteren. Als ik hem op zou hebben en de brug was weer dicht, dan zou ik gaan. Als de brug dan nog steeds open was dan zou ik terug gaan. Nou ik heb heerlijk op een bankje gezeten, en bij de laatste slok ging de bel dat de brug weer dicht ging. Dus dat kwam perfect uit! Lekker even door de winkelstraten gelopen en nog wat leuke dingetjes gekocht. Heel grappig kwam ik Sam tegen. Een jongen waar ik mee in de eerste in de klas zat! Daarna een boodschap gedaan bij de AH en terug naar huis. Nog even een uur aan het zwembad gezeten en lekker pannenkoeken gegeten met Gerben en Annet.

Vrijdagochtend ben ik lekker even een half uur bij het zwembad gaan liggen in de zon. Daarna klaar gemaakt en heb ik Caroline opgehaald. Samen zijn we naar de struisvogelfarm geweest. Was erg leuk! We gingen met een soort safari jeep het park over. Het was een soort rondleiding. En op het eind kon je de struisvogels voeren. Het klinkt heel simpel/saai. Nou simpel is het ook, het stelt weinig voor. Saai is het zeker niet. Het was echt heel leuk. Maar wel erg warm! Je kon ook struisvogel rijden. Het was dan wel geheel op eigen risico. Je moet dan van te voren een formulier ondertekenen waarin staat dat als er iets gebeurd, het bedrijf jou niet kent. Zoals de gids dat zij. Het is ook behoorlijk gevaarlijk want struisvogels zijn heel agressief. Er waren er wel twee die het deden. Zag er wel leuk uit. Maar ik heb het maar niet gedaan. Vervolgens hebben we samen thuis een film gekeken en later kwam Christa en heb ik gekookt. Gerben en Annet waren er niet, dus we hebben lekker met z’n drie gegeten.

Zaterdagochtend ben ik met Janwillem, Caroline, Maritha en Christa naar playa Jeremi geweest. Ook een lekker strand. In de avond heb ik op gepast bij vrienden van Gerben en Annet. Was ook erg leuk. In de huiskamer stond lekker de airco aan. Ik ben heerlijk met een kop thee op de bank gaan liggen en lekker series gekeken op mijn laptop. Dat was best wel even genieten hoor! Gewoon in de avond een airco aan en lekker lang uit op een bank kunnen liggen. Al kan ik dat natuurlijk straks weer elke dag. Maar ik heb het nu 3 maanden niet gekund. Dus het was een prima avondje oppassen.

Zondag had ik behoefte aan een dag NIKS. Ik had me voorbereid op uitslapen en de hele dag heerlijk bij het zwembad liggen. Maar, toen ik wakker werd regende het. En dat stopte pas ’s avonds 7 uur. Mijn plan ging dus niet door. Het was voor mij de eerste dag dat de zon niet geschenen heeft. Ik ben gezellig met Gerben en Annet mee geweest bbq’en bij Wouter en Vera. In de avond nog gezellig met vier andere bij Veeris geweest.

Maandagochtend lekker gezwommen en rustig aan gedaan. Toen gewerkt, en ja… toen kwamen mijn ouders om half 6 aan! Ik was weer eens veel te vroeg op Hato. Ik stond er al om 10 over 5. Half 6 lande ze, en om 10 over 6 kwamen ze naar buiten lopen! Leuk hoor om je ouders dan na zo’n lange tijd weer te zien. Ze hadden allebei enorme trek, en ik ook. Dus direct naar de mac gereden. Lekker even wat gegeten en vervolgens heb ik ze naar het hotel gebracht. Prima hotel, erg mooi en luxe! Airco stond al aan. Stiekem hoop ik dat deze week in de avond nog het stroom uit valt. Weten ze ook even hoe het is om zonder airco en ligt te zitten! Hoe warm het dan is.. en wat ik dus drie maanden gehad heb haha. Maar goed, ze waren behoorlijk moe dus ik ben lekker naar huis gegaan en zij zijn vast gaan slapen. Dinsdag heb ik ze om half 10 in de ochtend opgehaald. We zijn toen naar Willemstad gegaan. Lekker een batido gedronken en alles daar laten zien. Toen nog naar de Tugbout wezen snorkelen en lekker een uur in de zon bij het hotel. In de avond hebben we bij Gerben en Annet gekookt en heb ik mijn plekje kunnen laten zien. Heerlijk met z’n vijven gegeten.

Woensdagochtend ben ik weer bij mijn ouders gaan zwemmen en met mama even naar Zuikertuin gegaan. Een klein winkelcentrum. Om 12.00 uur moest ik gewoon werken. Mijn laatste werkdag. Aan de ene kant vond ik dat super fijn, en ergens gaf dat ook weer extra de bevestiging dat ik nu echt bijna terug naar Nederland ga. Uit mijn werk snel mijn ouders weer opgehaald en kennis gemaakt met Wouter en Vera. En voor mij ook gelijk weer afscheid genomen van deze lieve mensen.

Tot nu toe gaat alles dus prima. De leukste dingen gaan nog komen. Namelijk vandaag dagje westpunt, wat erg leuk is. Morgen Klein Curaçao en zaterdag eindelijk mijn droom achterna: zwemmen met dolfijnen. Maar goed, hier over meer volgende week!
Want volgende week zal mijn laatste verlag zijn. Een verslag van de laatste dagen hier en de eerste dag weer in Nederland. Gek hé.. over een week ben ik al twee dagen thuis en heb ik al 1000 kusjes gegeven aan Roos :) Mijn eerste oppasavond staat ook al gepland. Dat zie ik uiteraard wel zitten!

Alvast een goed weekend allemaal! En tot over een week!

Liefs

Ps: Het lukt helaas niet om foto's toe te voegen. Maar die zien jullie in Nderland wel:)!





  • 29 November 2012 - 13:07

    Angela Sabel:

    Hey Marit!!

    Wat onwijs cool dat je met dolfijnen gaat zwemmen!! Benieuwd naar de foto's!!
    Geniet van je tijd met je ouders, lijkt me een hele leuke ervaring om
    Te kunnen laten zien waar jij de afgelopen tijd hebt doorgebracht!
    Doe ze de groetjes en ga nog even genieten van je laatste dagen he!

    Als je terug bent zie ik je vast snel weer, je kan bijna knuffelen met Roos! Nog even geduld
    :-)!

    Lieve groetjes Angela Sabel

  • 29 November 2012 - 13:13

    Papa En Mama:

    Ha ha liggen nog heerlijk in bed en gaan zo lekker ontbijten zien we je verhaal verschijnen...Het is hier heerlijk genieten van zon snorkelen mooie stranden en natuurlijk van jou...Wat een lieve mensen heb jij hier allemaal ontmoet echt leuk!! nu eens niet tot over een tijdje..maar gewoon tot over een uurtje ha ha op naar de west kust!!
    Xx

  • 29 November 2012 - 15:40

    Erika:

    Ha die Marit. Wat klinkt dat allemaal prettig en gelukkig. Ik ben blij dat je het naar je zin hebt. Wat een mooi eiland moet dat zijn. Fijn hoor, omdat allemaal aan je ouders te laten zien. Nu mag je hen op sleeptouw nemen...haha. Nog een fijne tijd en veel zon plezier. Kus voor jou en je ouders XXX

  • 29 November 2012 - 16:52

    Jo:

    Leuk leuk leuk! Veel plezier met de dolfijnen en met paps en mams. Geniet van je laatste dagen en bewaar ook een kus voor mij zeg. xxx

  • 29 November 2012 - 18:10

    Mirjam:

    Gelukkig , de regen is opgehouden. Was een beetje bang dat het een natte bedoening zou worden, net als je pa en ma er zijn...geniet van al het mooie daar, neem het mee in je herinneringen terug! Pracht belevenis wat jij allemaal hebt meegemaakt, horen het zeker als je in Almere terug bent! Enne....hier voorlopig geen zon, warm dekbed voor het slapen, dus geniet er toch nog maar even van!

  • 29 November 2012 - 18:47

    Sandra:

    Hey Marit,

    Aftellen is begonnen....lekker je laatste werkdagje. Nu tijd om nog even lekker rustig aan te doen en je ouders alles te kunnen laten zien. Zullen ze vast erg leuk vinden, om na het lezen van al je verhalen en je verhalen te horen nu alles zelf te kunnen zien.
    Geniet nog even lekker van alles en bekijk het inderdaad positief, hier wachten ook allemaal weer leuke mensen en dingen op je, er komt vast wel weer van alles op je pad!

    Veel plezier nog...

  • 29 November 2012 - 18:47

    Sandra:

    Hey Marit,

    Aftellen is begonnen....lekker je laatste werkdagje. Nu tijd om nog even lekker rustig aan te doen en je ouders alles te kunnen laten zien. Zullen ze vast erg leuk vinden, om na het lezen van al je verhalen en je verhalen te horen nu alles zelf te kunnen zien.
    Geniet nog even lekker van alles en bekijk het inderdaad positief, hier wachten ook allemaal weer leuke mensen en dingen op je, er komt vast wel weer van alles op je pad!

    Veel plezier nog...

  • 29 November 2012 - 20:16

    Roos:

    Kom maar op met die kusjes ;-)

  • 29 November 2012 - 20:43

    Tante Marga:

    Nou meis, lekker genieten nog van alle mooie laatste ervaringen.
    Leuk dat je nu alles aan papa en mama kan laten zien.
    Wij hadden ook wel graag een rondleiding gehad:)
    Doe ze de hartelijke groetjes en nog veel plezier met elkaar en goede reis naar huis!

    Liefs tante Marga en Andre

  • 29 November 2012 - 20:43

    Tante Marga:

    Nou meis, lekker genieten nog van alle mooie laatste ervaringen.
    Leuk dat je nu alles aan papa en mama kan laten zien.
    Wij hadden ook wel graag een rondleiding gehad:)
    Doe ze de hartelijke groetjes en nog veel plezier met elkaar en goede reis naar huis!

    Liefs tante Marga en Andre

  • 02 December 2012 - 22:30

    Jenny:

    een lang verslag met veel leuke dingen en dan als bijna laatste zinnetje 'het leukste moet nog komen'. Ik was al jaloers en dat wordt er niet minder op. Je zal dus ooit terug moeten om mij ook rond te leiden op dat mooie eiland met batido, pondjes brug en zon en strand, dolfijnen, struisvogels(Ik wildan wel rijden hoor) en winkels.
    Jammer dat volgende week je laaste verslag komt, maar dit kan in nederland ook hoor. Marit vanuit.. Almere, vertrekt naar... ?

    Hey geniet nog lekker met elkaar, stop veel zon in de koffers want hier is het koud, donker en echt sint weer, chocomelk en speculaas

    tot gauw

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Curaçao, Willemstad

Curacao

30 Augustus vertrek ik dan naar Curacao!

Recente Reisverslagen:

05 December 2012

Ik ben weer thuis..

29 November 2012

Mijn ouders zijn aangekomen!

22 November 2012

Nog maar twee weken!

15 November 2012

Verhuizen!

08 November 2012

Aftellen is begonnen
Marit

Actief sinds 29 Mei 2012
Verslag gelezen: 369
Totaal aantal bezoekers 13482

Voorgaande reizen:

07 Juli 2015 - 06 Augustus 2015

Vrijwilligerswerk in Malawi

30 Augustus 2012 - 14 Februari 2013

Curacao

Landen bezocht: