Ik ben weer thuis.. - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Marit Keizerswaard - WaarBenJij.nu Ik ben weer thuis.. - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Marit Keizerswaard - WaarBenJij.nu

Ik ben weer thuis..

Blijf op de hoogte en volg Marit

05 December 2012 | Curaçao, Willemstad

Lieve allemaal.

Dit is het dan.. het laatste verslag!

Vorige week donderdag ben ik met mijn ouders naar westpunt gegaan. Was een leuke dag! We zijn eerst naar de shete boka geweest. Een super mooie omgeving waar je 7 uitkijk punten hebt waar het water heel hard tegen de rotsen om hoog komt. Erg mooi! Ik was er al eens eerder geweest, maar leuk om ook aan mijn ouders te laten zien. Ze vonden het ook erg mooi.
Vervolgens hebben we geluncht bij een restaurant wat hier heel bekend is. Ze hebben geen menukaart, maar de eigenaar komt bij je aan tafel zitten en verteld wat je kunt bestellen. Leuk hoor. Daarna nog naar het meest westerse puntje: wata mula. Daar heb je een groot gat in de grond waar ook weer water stroomt. Mooi om ook te zien. Daarna lekker op het strand gelegen bij Grote Knip. Een heel mooi strand met heel helder blauw water. Mama wist niet wat ze zag! Helaas was papa niet echt lekker tegen ziek zijn aan. Dus we zijn ook weer een beetje op tijd terug gegaan.

Vrijdag zijn we naar klein curaçao gegaan. Christa mijn vriendin ging ook mee. En ook dit was weer heel bijzonder. Het is een klein eiland zo’n 20 km van Curaçao vandaan. Was een leuke dag. We kregen eerst een lekker ontbijt, en in de middag een heel uitgebreide bbq. Erg lekker! Verder kon je er super mooi snorkelen en genieten van het witte strand en het helder blauwe water. In de middag kon je ook op een banaan achter de boot aan. Aangezien we met een redelijk kleine groep waren, en niet iedereen wilden zijn wij een paar keer achter elkaar geweest. We hebben vreselijk gelachen. De man die het bootje bestuurde wilden steeds scherpe bochten maken zodat wij er af zouden vallen. Maar dat was nog niet zo gemakkelijk. Echt leuk! Helaas regende het wel. Dus het was niet een dagje zonnen.
In de avond hebben we op Veeris met Christa en Maritha gegeten. Later nog even gezellig een drankje gedaan in de stad.

Zaterdag was dan het belangrijkste moment aangebroken. Een droom/wens die ik al jaren heb zou uitkomen. ZWEMMEN MET DOLFIJNEN! Het was in een woord: ONGELOOFLIJK. Echt heel bijzonder. Fantastisch! Het was echt net of je in een droom was. Ik vond het echt super, en zou het zo weer doen! Foto’s volgen nog!
Daarna zijn we nog lekker naar het strand gegaan, en in de avond uit eten.

Zondag was papa weer niet lekker. Ik ben met mama naar de kerk geweest en daarna hebben we papa weer opgehaald. Toen hebben we lekker kopje soep gegeten bij Ard en Mariette. En heerlijk daar even gezwommen bij de baai. Ook heb ik daar een leguaan op schoot gehad! Ard bedacht ineens dat ik op de grond moest gaan zitten met een koekje. En het werkte! Wel super eng hoor! En ze hebben best wel scherpe klauwen. Maar wel gaaf! Ook daar volgende foto’s nog van. In de middag hebben papa en mama hun eigen ding gedaan en ben ik met de vriendengroep naar Laguun, een strand, geweest. Daar hebben we lekker barbecue en sinterklaas gevierd. Leuk hoor, sinterklaas vieren in je zomerjurk op het strand! Het was ook echt super gezellig.

Maandag lekker rustige dag. Beetje spullen inpakken, nog even naar het strand en papa en mama naar Hato gebracht. Voor hun zat de vakantie er al weer op.. Het was erg leuk!

Dinsdag brak de dag dan aan. Laatste spullen ingepakt en nog even lekker geluncht bij Maritha en Christa. Vervolgens hebben zij mij naar Hato gebracht. Dat ging allemaal prima. Ik heb ook een goeie reis gehad.

Inmiddels woensdag ben ik dan weer thuis. Reis zit er op! Vandaag al veel bezoek gehad. Leuk hoor! En het belangrijkst, Roos vast gehouden!

Ik wil jullie allemaal heel erg bedanken voor het lezen van mijn verhalen. En vooral voor de vele leuke reacties. Ik hoop vandaag mijn fotoboek af te maken en te versturen. Dus iedereen die het wil zien, kan met mij gaan daten haha!

Liefs x




  • 05 December 2012 - 14:39

    Tante Marga:

    Lieve Marit,

    Welkom thuis!
    Fijn dat je een goede reis hebt gehad.
    Nu weer even wennen aan de kou en het thuis zijn.
    Hoop dat je je draai weer snel kunt vinden en dat we elkaar weer zien, wordt vast met de Kerst:)
    Ik had je vanmorgen willen smssen, maar mijn mobiel ligt nog bij tante Riek, heb ik gister laten liggen, slim hè?
    Maar gelukkig kon ik nu op je verhaal reageren.

    Dikke kus tante Marga

  • 05 December 2012 - 14:39

    Annique:

    Welkom thuis meidje! En doe je zus Jola een dikke kus van me :) x

  • 05 December 2012 - 15:40

    Mirjam:

    Welkom home in koud en donker Nederland. En de pepernoten smaken vast weer anders dan in het warme Curacao! Sterkte met het warm worden, koud he? We zien elkaar!

  • 05 December 2012 - 21:06

    Jenny:

    Nou, top! Ik heb je lekker al even weer gezien en 'vastgehouden'. Je bent gezond weer terug en ik ben benieuwd naar je foto's en kan ik al inschrijven voor een date?

  • 05 December 2012 - 23:25

    Mama:

    Voor het laatst op je blog reageren...
    Heerlijk weer alle kinderen thuis,Joepie!!
    Hopi Bon!!

    XX

  • 06 December 2012 - 18:39

    Sandra:

    Jammer, dat we je verhalen niet meer kunnen lezen... Maar super dat je zo genoten hebt van alles!
    Nu je draai hier weer gaan vinden,maar dat komt vast allemaal goed.
    Hoop dat je al een beetje gewend bent aan de kou...morgen misschien sneeuw!

    spreek je snel weer,

    San

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Curaçao, Willemstad

Curacao

30 Augustus vertrek ik dan naar Curacao!

Recente Reisverslagen:

05 December 2012

Ik ben weer thuis..

29 November 2012

Mijn ouders zijn aangekomen!

22 November 2012

Nog maar twee weken!

15 November 2012

Verhuizen!

08 November 2012

Aftellen is begonnen
Marit

Actief sinds 29 Mei 2012
Verslag gelezen: 2692
Totaal aantal bezoekers 13477

Voorgaande reizen:

07 Juli 2015 - 06 Augustus 2015

Vrijwilligerswerk in Malawi

30 Augustus 2012 - 14 Februari 2013

Curacao

Landen bezocht: