Yes! Ik heb weer werk! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Marit Keizerswaard - WaarBenJij.nu Yes! Ik heb weer werk! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Marit Keizerswaard - WaarBenJij.nu

Yes! Ik heb weer werk!

Blijf op de hoogte en volg Marit

24 Oktober 2012 | Curaçao, Willemstad

Lieve Allemaal,

We zijn weer een week verder. Jullie met jullie werk, school en andere dingen en ik met de vorderingen op het eiland! Inmiddels zit ik hier al 8 weken. En dat betekend dat ik over de helft ben. Ik heb namelijk besloten 4 december naar huis te gaan. Ticket is geboekt. En dat is dus al over 5 en een halve week. Sinds ik dit besluit heb genomen ben ik opgelucht. Voor nu ga ik proberen onwijs te genieten van de tijd dat ik hier nog ben. Ik heb nog steeds geen baan. Dus alle tijd om leuke dingen te doen.

5 december kom ik om kwart over 7 in de ochtend aan. Uiteraard verwacht ik jullie daar dan allemaal met spandoeken en ballonnen te zien :)

Verder heb ik voor mij zelf plannen en doelen voor als ik straks weer in Nederland ben. Sowieso is mijn plan Rolf en Esther zo spoedig mogelijk een weekend weg te sturen, en dan een weekend lang in hun huis genieten van het tante zijn en knuffelen met Roos. Ik heb tenslotte heel wat weken in te halen :)! Ik ken Roos natuurlijk nog niet, maar toch mis ik haar heel erg. Zelfs nog meer dan jullie allemaal bij elkaar:)

Maar goed, even terug in de tijd! Vorige week zaterdag ben ik dus naar de blauwe kamer geweest. Omdat mijn auto stuk was, kwamen Maritha en Christa mij ophalen. Super lief, want dat betekende een uur om rijden voor hun! Toen hebben we Janwillem van zijn werk gehaald, en zijn we naar de afgesproken plek gereden om met Ard en zijn zonen verder te gaan. We zijn eerst naar een landhuis gegaan. Zoals jullie wellicht al weten word er hier op Curaçao een film opgenomen. De film Tula. Die gaat over de slavenhandel. Volgend jaar April zal hij uitkomen. En ik ga hem zeker weten kijken. Voor wie dit onbekend is, hier een filmpje van het NOS: http://nos.nl/video/428670-.html

Maar goed, het landhuis waar wij waren, daar word de film opgenomen. Dus de set stond klaar. Echt heel leuk om te zien. En gaaf dat we daar gewoon rond mochten lopen en foto’s maken. Dus als straks de film uitkomt, kan ik zeggen dat ik ook op die zelfde bank gezeten heb etc. haha.
Achter dat landhuis zijn vier privé baaien die ook eigendom zijn van een stel wat het landhuis gekocht heeft. Daar zijn we nog even langs geweest en heb ik weer mooie stenen en schelpen mee genomen.
Vervolgens zijn we naar de blauwe kamer gereden. Hier moest je eerst een half uurtje lopen, en vervolgens van een rots springen. Toen kon je onder de rots door zwemmen. Even flink adem in en zwemmen maar. Paar meter verder op kon je weer om hoog zwemmen, en was je dus in een grot. Omdat het buiten heel bewolkt was, was het ook in de grot donker. Maar als je een stuk vooruit zwom en dan achter je keer was alles mooi blauw. Iets heel bijzonders! Ard zij dat als de zon schijnt het nog veel mooier is. Ook hebben we hier weer mooie vissen gezien. Al met al een leuke dag!

In de avond moest ik oppassen bij Bert en Leila. Die hadden een groot feest. Dus ik ben op de bank gaan slapen, en toen ze om twee uur ’s nachts thuis kwamen heeft Bert mij naar huis gebracht.

Zondag preekte onze nieuwe dominee. En daarom was er uit de kerk koffie drinken bij Gerard met de hele gemeente. Omdat ik nog steeds geen auto had reed ik met Maritha mee. Was gezellig.
In de avond heb ik bij Vera gegeten, dat is de vrouw waar ik nu het appartement huur. We aten broccoli soep. Iets wat ik nog nooit gegeten had, maar het was echt lekker!

Verder is hier het regenseizoen echt begonnen! Bewolkt, veel regen, onweer en bliksem! En een paar graden koeler! Heerlijk. Alleen jammer dat daardoor de douche nu NOG kouder is. Brrr.

Verder heb ik deze dagen niet echt wat gedaan. Dan alleen maar opzoek naar een baan en een huis. Gelukkig kon ik dinsdag mijn auto weer ophalen. Die is weer gerepareerd. Al met al 500 gulden, dat is echt niet leuk. Maar wel te overzien.
Voor de rest kreeg ik vandaag goed nieuws. Ik vertelde jullie dat ik vorige week een sollicitatiegesprek had, maar het niks werd. Dat was omdat dit gezin 3 moeilijke kinderen heeft. Kinderen die enorm veel structuur en duidelijkheid nodig hebben. Gezien de situatie zag ik het niet zitten, omdat ik mij niet sterk genoeg voelde er iets van te kunnen maken met deze kinderen. Daarbij voelde het voor mij gewoon niet goed, omdat ik wist dat ik in december van plan was naar huis te gaan. Ik kon het niet maken nu daar te gaan werken en dan na 3 weken weer ontslag te nemen. Op dat moment hadden we afgesproken er allebei even over na te denken en later te bellen. Dus ik had mij voorgenomen dat als ze zou bellen te zeggen dat ik het niet zag zitten. Maar vandaag vroeg ze mij of ik toch wil komen, ook al is het maar voor 3 weken. Ze vonden het sneu voor mij dat ik nu zonder iets zit. Dus ze waren blij dat ze en zich zelf en mij kunnen helpen aan toch 3 weken werk. En aangezien ik mij een stuk beter en sterker voel nu ik weet dat ik in december na huis ga, zag ik het ook helemaal zitten. Super fijn dus! De huidige oppas is er aankomende maandag en woensdag nog. Ik ga met haar mee om te kijken hoe het allemaal gaat. En dan die week daarop begin ik echt. En dan is het voor drie weken, want dan zijn papa en mama er al. Ik heb er zin in. Lekker de kinderen van school halen, naar het strand en andere leuke dingen doen en op de woensdag chauffeur spelen. Want dan moet ik het ene kind naar zwemmen brengen, het ander naar tennis dan de een weer ophalen en dan de ander. En dat vind ik alleen maar leuk want autorijden is nog steeds mijn grootste hobby! Daarnaast is het gewoon heel fijn op deze manier nog wat geld te verdienen. Nu weet ik dat ik niet met lege handen naar huis hoef straks. Maar ook voor in Nederland nog wat spaargeld heb.

Goed ik ga stoppen! Ik ga namelijk nu naar Bleu bay. Eten bij Ard en Mariette en dan hebben we vanavond bijbelstudie. Morgen weer werken bij Bert en leila, en dan dus maandag in het nieuwe gezin. Dat zijn tenminste weer een beetje vooruitzichten!

Fijne avond allemaal nog!

Liefs Marit

Ps: als het goed is krijg ik deze week nog de foto’s van afgelopen zaterdag. Ik zal ze bij mijn volgende verhaal toevoegen!




  • 24 Oktober 2012 - 21:56

    Aafke :

    Hoi Marit, lees net je verslag, tjonge jij bent dapper zeg, met al die beslissingen die je moet nemen! ook top dat je mee kunt doen met Bijbelstudie en nu weer werk hebt. Zet hem op Marit , de tijd die je daar hebt, ik wens je Gods zegen , en de groetjes van ons,Aafke

  • 24 Oktober 2012 - 21:58

    Tante Ineke:

    Hoi Marit,

    Wat een ontwikkelingen weer.Gelukkig weer een baan voor de laatste weken en een genomen besluit wat goed voelt. Eerst zo maar genieten dat je ouders komen en dat jij ze Curaçao kan laten zien. Hoop voor hen en zeker voor je moeder dat de zon dan lekker schijnt.
    Succes met de laatste loodjes en maak er wat van.

    Liefs Oom Jan en Tante Ineke

  • 24 Oktober 2012 - 22:38

    Mama:

    Hey topper,Gefeliciteerd hoor...Go for it !!
    Hoe lang duurt dat regenseizoen? tot 25 November toch?...;)

    XX

  • 24 Oktober 2012 - 23:11

    Esther:

    Wauhh wat een verhaal weer en wat een ontwikkelingen!
    Toppie!! Heerlijk dat je nog even een baan hebt voor de laatste drie weken!
    Ga lekker genieten van je laatste weekjes!

    Dikke kus!

  • 24 Oktober 2012 - 23:44

    T.Caro:

    Mooi dat je nu toch nog een paar weekjes kan werken. Heb je doordeweeks wat te doen en kun je in het weekend lekker genieten van het mooie eiland en alle contacten onderhouden die je inmiddels hebt gekregen daar. Zal niet meevallen hoor afscheid straks te nemen van al die lieve mensen,maar wie weet houd je er wat vakantieadresjes aan over !
    Leuk ook om straks alles aan je ouders te laten zien en kun je ze ook nog met je gerepareerde auto rondrijden.Tip: 'k zou maar km declareren bij hun,kun je de kosten van de reparatie een beetje kompenseren ;-)
    Nou meid geniet van de laatste weken en wie weet houden de muggen zich ook een beetje rustig ivm de koudere temperaturen.

    Ben benieuwd en kijk uit naar de foto's
    Liefs

  • 25 Oktober 2012 - 08:19

    Corina Arens:

    Toch ben je een echte doorzetter, je kunt zo trots zjn op jezelf!! Probeer die laatste weken nog volop te genieten, voor je het weet heb je alleen de herinneringen nog. Succes en hou je taai.

    Corina XX

  • 25 Oktober 2012 - 12:45

    Sandra:

    Super gefelciteerd! Wat een heerlijk idee dat je een baan hebt! je doet toch weer een hoop ervaring op, zeker als de kinderen veel structuur nodig hebben. Maar dit gaat jou zeker lukken, meid!
    Nog even lekker wat bijverdienen,na alle tegenslagen met je auto.

    Geniet van alles wat op je pad komt!

    groetjes San

  • 25 Oktober 2012 - 14:49

    Irene Everhard:

    Eindelijk weet ik hoe ik je site moet lezen... wat een belevenissen en toestanden!!
    Hou je taai, Veel plezier de laatste weken je bent een kanjer!!

    Dikke kus.

  • 25 Oktober 2012 - 15:19

    Erika:

    Hey Lieve Marit. Wat een ontwikkelingen zeg. Leuk hoor voor je om weer aan de slag te gaan. Toch naar regen weer zonneschijn. Dus ook het regenseizoen gaat voorbij...hihi. Liefs uit Velserbroek XXX

  • 25 Oktober 2012 - 22:17

    Jenny:

    Nog even en dan ben je 'over' flexibel en wordt je expert in omzetten van tickets. Nee, geen baan, ja toch! 3weken is te kort, maar je doet het lekker wel en't is je eigen keus(opbrengst van veel gebed door veel mensen???). Je leeft lekker per dag en pakt op waar je kan en gaat er voor, echt TOP!! Ik ben jaloers op je.
    Lekker strand in het regenseizoen???????, is het regenseizoen een ander begrip dan hier herfst?
    Nou 2x per week een blog?? jij beleeft zoveel en het wisselt per dag en je vertelt het nog leuk ook.. switch in je loopbaan???? en wordt journalist en columns schrijven??


  • 25 Oktober 2012 - 23:29

    Jolanda :

    Ha. Mooi opgelost zo. Moeilijke kinderen ben jij de baas. Ik niet. Zou voor mij natuurlijk niks zijn. Ik ga moeilijke bergen, regen en sneeuw wel te lijf. Fijn dat iedereen zo voor je in de bres springt toen je auto het weer af liet zien.
    Nog zes weken en voor je het weet zit je een gedicht van mij voor te lezen aan de eetkamer tafel. :)

    Ik skype je zo btw. :) wij zijn dan namelijk wel nog wakker. xx

  • 29 Oktober 2012 - 12:15

    Oma Van K.:

    Dag Lieverd,

    Even via deze weg bedanken voor je lieve kaart.
    heb een brief terug geschreven die gaat vandaag op de post.

    Liefs Oma.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Curaçao, Willemstad

Curacao

30 Augustus vertrek ik dan naar Curacao!

Recente Reisverslagen:

05 December 2012

Ik ben weer thuis..

29 November 2012

Mijn ouders zijn aangekomen!

22 November 2012

Nog maar twee weken!

15 November 2012

Verhuizen!

08 November 2012

Aftellen is begonnen
Marit

Actief sinds 29 Mei 2012
Verslag gelezen: 356
Totaal aantal bezoekers 13478

Voorgaande reizen:

07 Juli 2015 - 06 Augustus 2015

Vrijwilligerswerk in Malawi

30 Augustus 2012 - 14 Februari 2013

Curacao

Landen bezocht: